افرادی که به استفاده از لیزر درمانی برای از بین بردن موهای زائد خود فکر می کنند، سوالات زیادی در ذهن دارند که متداول ترین و مهم ترین این سوالات را در ادامه بیان می کنیم:

چرا لیزر درمانی انتخاب خوبی برای از بین موهای زائد محسوب می شود؟

لیزر موهای زائد را به خوبی از بین برده و دارای ماندگاری طولانی مدت و حتی دائمی است. طی چند جلسه می توانید موهای زائد را از بین برده و پوستی صاف داشته باشید. روش های سنتی و قدیمی دارای نتیجه موقت هستند و به علاوه باعث تحریک رشد مو نیز می شوند. یکی دیگر از مزیت های بزرگ لیزر این است که می توانید قبل از هر جلسه لیزر درمانی موهای زائد خود را اصلاح کنید و نیازی به رشد آنها نیست.

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

لیزر نوری با طول موج خاص منتشر می کند که توسط رنگدانه ها در فولیکول مو جذب شده و به پوست اطراف مو هیچ آسیبی نمی رساند. این نور به گرما تبدیل شده و فولیکول را ناتوان می کند و دیگر قادر به تولید مو نخواهد بود.

چه عاملی باعث ایمنی و راحتی لیزر می شود؟

دستگاه های جدیدتر لیزر از سیستم های خنک کننده استفاده می کنند تا از پوست محافظت کنند. با استفاده از این سیستم های خنک کننده درد ناشی از لیزر به حداقل رسیده و بسیاری از مراجعه کنندگان معتقدند که درد آن حتی از درد وکس و اصلاح با نخ نیز کمتر است.

برای چه قسمت هایی از بدن می توان از لیزر استفاده کرد؟

لیزر برای هر بخشی از بدن قابل استفاده است، تنها قسمتی که نمی توان در آن لیزر استفاده کرد منطقه کوچک در داخل خطاراس کاسه استخوانی چشم است.

چه افرادی انتخاب های بهتری برای لیزر درمانی هستند؟

لیزر بر روی افرادی که دارای پوست روشن و موی تیره هستند، فوق العاده عمل می کند و دارای نتیجه خوبی خواهد بود. با این حال دیگر افراد با رنگ مو و پوست متفاوت نیز نتایج بسیار خوبی از این روش دریافت کرده اند.

لیزر موهای زائد چه مدت طول می کشد؟

عوامل مختلفی تعیین کننده طول دوره درمان هستند. معمولا سرعت پالس های لیزر با زمان درست و مناسب با هر مشتری تنظیم می شوند. اندازه و توپوگرافی بخشی که لیزر درمانی می شود نیز عامل تعیین کننده دیگری در زمان مورد نیاز است. به طور کل لیزر پاها و پشت یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان نیاز دارد. ولی لیزر بالای لب ها و گوش ها فقط ۸ تا ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد. جلوی گردن و یا زیر بغل نیز حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد.

چرا لیزر درمانی هر قسمت از بدن طی چند جلسه انجام می شود؟

مو در دوره های مختلف رشد می کند و تنها در دوره فعال رشد می باشد که مو دارای رنگدانه های کافی برای جذب انرژی و ناتوان سازی فولیکول مو می باشد. زمانی که مو در دوره غیرفعال خود است، دارای رنگدانه های خیلی کمی است که نمی تواند نور لیزر را جذب کند. در هر جلسه لیزر درمانی فولیکول های فعال و در حال رشد از بین می روند. چند هفته بعد موهای غیرفعال دیگر وارد مرحله فعال و رشد می شوند و لیزر درمانی بر روی آنها موثر خواهد بود. زمانی که دوره های درمانی به این شکل تکرار می شوند، میزان موهای زائد به طور چشمگیری کاهش پیدا می کنند.

چند جلسه لیزر درمانی لازم است؟

اکثر مراکز لیزر درمانی به مراجعه کنندگان خود می گویند برای رسیدن به نتیجه مطلوب تعداد ۶ تا ۸ جلسه لازم است. اما بسیاری از مراجعه کنندگان پس از ۴ جلسه کاهش قابل توجهی در میزان موهای زائد خود مشاهده می کنند و تعداد خیلی کمی هستند که بیشتر از ۸ جلسه لازم داشته باشند.

چرا روش های سنتی از بین بردن موهای زائد، مانند استفاده از وکس و نخ اصلاح تحریک کننده رشد موها هستند؟

وکس، اپیلاسیون، کرم های موبر و دیگر روش های سنتی مهم ترین عوامل تحریک رشد موها هستند. زمانی که ریشه مو به زور کشیده می شود، جریان خون به سمت ریشه مو بیشتر شده تا فولیکول مو را تغذیه کند. زمانی که این فرایند انجام می شود، نتیجه آن رشد موهای درشت و ریشه دار است. بسیاری از افراد نیز متوجه این مسئله شده اند که با وجود سال ها اپیلاسیون کردن موها، رشد آنها بیشتر شده.

برتری لیزر به الکترولیز چیست؟

لیزر روش راحت تر و سریعتری است. الکترولیز نیز روش بسیار موثری در از بین بردن موهای زائد است، اما بسیار دردناک است. در این روش سوزن های کوچکی وارد هر فولیکول مو می شوند و برای از بین بردن فولیکول مو انرژی برق یا فرکانس رادیویی را به ریشه مو انتقال می دهند. در حالیکه در روش لیزر درمانی هر پالس لیزر می تواند فولیکول های زیادی را از بین ببرد.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران